Firmaevents der giver resultater
Som finansøkonomer er vi selvfølgelig interesserede i, hvad der skal til at rykke medarbejderne til at yde det bedste. Under vores uddannelser har vi selvfølgelig beskæftiget os meget med tal, modeller og masser finansøkonomisk knowhow. Vi bliver dog altid overraskede over, at det altid er den mellemmenneskelige mellemregning, der betyder mest. Det gælder særligt: Motiverede medarbejdere og selvfølgelig tilfredse kunder via god og ærlig kundeservice. Firmaevents kan være en gavnlig måde at glæde både medarbejdere og forkæle kunderne på. Vi har talt med firmaet Even Republic, hvor vi er blevet lidt klogere på, hvad der findes derude, og hvor firmaevents kan have så stor effekt på både samarbejder, kunderelationer og medarbejdernes tilfredshed.
Firmaevents med højt til loftet
Event Republic lægger vægt på det strategiske forarbejde til vellykkede firmaevents. Hvorfor skal firmaeventet afholdes? Hvem er det til? Hvor skal det afholdes? Alle de disse parametre tages med i betragtningerne, når de grove træk til eventet skal tegnes. Det kommer selvfølgelig også an på, om arrangementet er til ren fornøjelses skyld, hvor der er højt til loftet for underholdning. Her er det faktisk kun størrelsen på pengepungen, der sætter grænser for mulighederne indenfor underholdning. Der kan selvfølgelig også være tale om en ny produktpræsentation, hvor der rammer skal være sensationelle og vække forundring hos publikum. Event Republic tilbyder her at skræddersy hele dagen, hvor kunder kan med inputs til alle elementer.
Totalt overskudsagtigt – Vi blev overraskede
Vi blev overraskede over, hvor meget det rent faktisk kræver at få stablet gode firmaevents på benene. Det gælder både indenfor det taktiske, forberedende og eksekverende niveau. Der ligger så meget branding i at holde produktpræsentationer, som er velforberedte. Se for eksempel Apples succes – hvor mange sidder ikke klistret til skærmen, når de lancerer et nyt produkt. To Event Republic for at lære os en masse om firmaevents, og hvad et indebærer.